Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021471402   Innovació educativa
2020-2021   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   3/3/2021 - 9/6/2021 (15 hores) de h a h
   ESC Font de l'Alba
   c. Consell de Cent, 146 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Fa tres cursos l’equip de mestres de la Comunitat Petita de l’escola Font de l’Alba va detectar la necessitat d’un canvi i innovació metodològica. Després d’algunes jornades internes de debat i reflexió, aquesta transformació va començar el curs 2019-20. Les circumstàncies de la pandèmia, l’absència al centre de part de l’equip impulsor i la necessitat d’anar aprofundint en la innovació ha provocat la necessitat de continuar amb la reflexió pedagògica i avançar en la seva implementació d’una forma més consensuada i constructiva.

Per tal de realitzar el pertinent procés d’innovació i canvi s’han tingut en compte els articles de la Llei d’Educació que fan referència a la innovació pedagògica, mitjançant la publicació de l’Ordre ENS/303/2015, de 21 de Setembre, sobre el reconeixement de la innovació pedagògica, desplegat per la Generalitat de Catalunya. Així mateix s’ha tingut en compte el document, “marc d’innovació pedagògica” (Generalitat de Catalunya, 2017).

Amb l’objectiu de que la innovació pedagògica sigui veritablement un instrument de transformació sistèmica i millora estructural i entenent la innovació pedagògica com un procés planificat de canvi i renovació que es fonamenta en la recerca, que respon a l’evolució social i que condueix a obtenir una millora en la qualitat del sistema educatiu s’ha dut a terme tenint en compte els següents elements:evolució social, recerca, procés planificat, canvi i renovació, millora de la qualitat, transferible.

Per tal de que el procés sigui realment planificat i impliqui una millora qualitativa s’ha cregut convenient realitzar una formació als mestres/as de la Comunitat Petita. Ha estat una formació bàsica en la que no s’ha pogut profunditzar en tots els diferents objectius necessaris.
  
Objectius   Els objectius que es volen assolir amb la formació corresponen a:
a) Conèixer les implicacions teòric-pràctiques de l’ innovació.
b) Descriure el context de l’ innovació educativa.
c) Analitzar les diferents resistències i facilitadors en els processos de canvi.
d) Aplicar diferents estratègies per assolir processos d’innovació educativa. (en aquest cas només s’ha pogut treballar la reflexió i l’inici de l’elaboració del document d’innovació educativa amb la comunitat educativa de petits).


  
Continguts   Els continguts que es pretenen treballar són els següents:
a) Conceptualització de l’ innovació educativa: dimensions, diferencia entre canvi, millora i innovació, dimensions..).
b) La dimensió institucional de l’ innovació.
c) Resistències i facilitadors en els processos d’innovació.
d) Estratègies d’innovació.
  
Observacions   Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
  
Formador/a   Xènia Garcia Vallès
  
Avaluació   Programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Participació del 80% i programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent